Igen-igen! Miért van ez így? Fontos, hogy tudatában legyünk annak, hogy a gyermeknek olyan dolgokat kell gyakorolnia, megtanulnia, amelyek nehézségeket okoznak számára, így érthető az ellenkezése.
Mivel tudnánk ezt megelőzni?
Sokat segíthetünk azzal, hogy nyugodt körülményeket biztosítunk a tanuláshoz: ki vannak kapcsolva az elektronikus zajkeltő eszközök (tv, rádió, …stb.), kiszellőztetjük tanulás előtt a helységet, asztalnál tanulunk, ahol nincsenek játékok, amik elvonhatják a gyermek figyelmét, ilyenkor csak a gyermekkel foglalkozunk- tudom, hogy sok-sok teendő van naponta, DE! MEGÉRI!
Például a gyakorlás időpontját lehetőség szerint mindig ugyanarra az időpontra tegyük- váljon napi rutinná-, és nagyjából ugyanannyi ideig tartson. Vannak olyan gyerekek, akik szeretik, ha látják közben egy órán, ahogy telik az idő.
Ha testvér is van a családban, akkor érdemes neki is valamilyen feladatot (rajzolás, puzzle kirakása, iskolai házi feladat, … stb.) adni, amíg zajlik a logopédiai gyakorlás.
A feladatok sorrendjét is lehet néha-néha cserélgetni. A gyerekek szeretnek feladatot választani! Megkérdezhetjük, hogy melyiket szeretné először megoldani.
Az írásos, színezéses gyakorlatoknál Ő választhat színes ceruzát.
Vagy akár arra is kérhetjük, hogy Ő magyarázza el nekünk, hogy mit kell csinálni, mintha mi lennénk a tanítványok! Ezt a módszert a már jobban begyakorolt, rutinosabban menő feladatoknál használhatjuk.
Ha sikeres volt a tanulás, akár valamilyen csekély ajándékot, jutalmat is felajánlhatunk, de a DICSÉRET se maradjon el!
Esetleg egy másik családtagnak bemutathatjuk, hogy aznap mennyi mindent sikerült elsajátítani, és együtt örülhetünk ennek.