Szolgáltatások
Írások, aktuális témák, praktikus információk, gyakorlatias tanácsok, és szakmai alapokon nyugvó logopédiai útmutatás gyerekeknek és felnőtteknek a fejlődés támogatásához.
Vizsgálatok
Az átfogó és részletes vizsgálat számos agyi terület működésének megismerésére kiterjed, ami a hatékony és sikeres terápia összeállításának és alkalmazásának az alapja.
Egyéni vizsgálatok
KOMPLEX vizsgálat
Az életkorhoz igazodva az aktuális állapot átfogó és részletes feltérképezését segíti. Nemcsak a beszéd és a nyelés állapotára terjed ki, hanem az olvasás és írás elsajátításához és magas szintű alkalmazásához szükséges területeket is magában foglalja.
Beszédvizsgálat
A beszéd aktuális állapotát méri fel. Ide tartozik például a beszédmozgás, a hangképzés, az önálló mondatalkotás, valamint a beszédértés is számos egyéb területtel együtt.
A nyelés és a beszédhangok együttes vizsgálata
A nyelés mozdulatának és a beszédhangok ejtésének együttes vizsgálata.
GMP (Gósy Mária-féle beszédpercepciós teszt)
A beszédészlelés és a beszédmegértés különböző területeit több aspektusból vizsgálja. Gyermekeknél és felnőtteknél is jól alkalmazható.
Sindelar (Sindelar-féle diagnosztikai rendszer)
Komplex vizsgálati eszköz. A gyermekek tanulási képességeinek és esetleges részképesség-zavarainak korai felismerésére szolgál. A diszlexia, diszgráfia vagy diszkalkulia kialakulásának lehetőségeit, okait vizsgálja. A korai felismerés és beavatkozás lehetővé teszi a később megjelenő tanulási zavarok megelőzését. A terápia egyénre szabott, játékos feladatokból áll össze.
DPT (Dyslexia Prevenciós Gyorsteszt)
Célja, hogy az óvodás- és kisiskolás korú gyerekeknél korai szakaszban felismerje a diszlexia veszélyeztetettséget. Ez a teszt különösen fontos a tanulási zavarok feltérképezésében és megelőzésében.
Szól-e?
A beszédészlelés és beszédmegértés, valamint a grafomotoros készség zavarainak korai életkorban való felismerésére szolgáló teszt.
Bender A
Vizuomotoros koordinációt vizsgáló teszt, amely a látás és a finommotoros koordináció (kézmozgás, íróeszköz használata) összhangját vizsgálja.
Goodenough teszt
Dyslexia, dysgráfia szűrés osztályfokonként
Ezekben a tesztekben a már megjelent olvasásban és írásban előforduló tünetek feltérképezése zajlik. A mérés kiterjed a hangos olvasásra, a szövegértésre, a tollbamondásra, a helyesírásra és egyéb nyelvtani területekre az adott osztályfoknak megfelelően.
Csoportos vizsgálatok
Óvodai csoportok
Dyslexia prevenciós szűrés (csoportos, majd az eredménytől függően egyéni formában)
Iskolai osztályok
Terápiák
A terápiát mindig a vizsgálati eredmények által megjelenített OKI HÁTTÉRRE ÉPÍTEM, melynek segítségével megszüntetem a tüneteket. Különböző módszert/módszereket alkalmazok akár egymással párhuzamosan is, figyelembe véve, hogy milyen problémával/problémákkal kell foglalkoznom.
KOMPLEX terápia
Felöleli a beszéd és nyelés területén előforduló hibák javítását, és az ezzel egyidőben megjelenő részképesség zavarok teljes spektrumának fejlesztését, amelyek az olvasás és írás tanulásának folyamatában elengedhetetlenül szükségesek.
Például: a gyermek a róka szó helyett azt mondja, hogy jóka, azaz a „R” hangzó helyett „J” hangzót használ. Ennek a problémának számos oka lehet. Például nem hallja a különbséget a két hangzó között, vagy a nyelvét nem képes a felső fogsora mögé felemelni, vagy a körülötte lévő zajok miatt képtelen a hozzá beszélőre figyelni, így rosszul tanulja meg a róka szó kiejtését…stb. Az ok pontos meghatározásában csak az alapos vizsgálat segíthet! Ha pedig kiderül, hogy mi a tünet oka, akkor a terápia hatásos lesz!
Megkésett beszédfejlődés terápiája
Ebben a terápiában olyan gyermekek vesznek részt, akiknek a beszédállapota és a beszédfejlődése látványosan el van maradva a korukhoz képest elvárható szinttől. Ők általában a bölcsődések és a fiatalabb óvodások korosztályába tartoznak.
Például: ha a gyermek már betöltötte a harmadik életévét, és még mindig csak pár szóval kommunikál, vagy idegen személy számára szinte érthetelen amit mond, vagy ha kérdezünk tőle valamit, akkor inkább elmutogatja a választ, minthogy szavak segítségével válaszolna, vagy ha megkérjük valamire és rendszeresen mást csinál, gyanakodhatunk arra, hogy probléma van a beszédfejlődésével. Ilyenkor fontos szakember segítségét kérni!
Dyslexia, dysgráfia terápia
Ebben az esetben a gyermek már iskolás korú. Ilyenkor az elvárt teljesítmény nem felel meg annak, amit tapasztalunk. A részképesség struktúra egyes területei csökkent módon funkcionálnak, és ez megjelenik az olvasás és írás folyamatában is, azaz oki tényezőkként produkálják a tüneteket. Alapos vizsgálat után ezek a területek jól körülhatárolhatók. A vizsgálati eredményre épített terápia pedig sokszor meg is szünteti a tapasztalt tüneteket.
Például: ha a gyermek nagyon lassan olvas, nehezen érti meg az elolvasott szöveget, sokat hibázik olvasás közben (betűcserék, -kihagyások, nem tud szótagolva olvasni, más szavakat olvas, akár több szót is kihagy egy-egy mondatból, néha jobbról kezd el olvasni, …stb.). Írásában is megjelennek a betűcserék, – kihagyások, az ékezetek gyakori helytelen használata, nem tudja szótagolva leírni a szavakat, a hosszú és rövid közti különbséget nehezen érzékeli, egybeír szavakat, az írásjeleket hibásan használja, a hármas vonalközben „elveszik”, a tollbamondás számára szinte megoldhatatlan feladat, …stb.
A fenti tünetek felsorolása nem teljes! A dyslexia és dysgráfia megállapítása szakember-logopédus feladata.
Nyelvlökéses nyelés terápia artikulációs zavarok terápiájával kiegészítve
Ez szintén egy komplex terápia, mivel több területet is felölel. Nyelvlökés esetén nyelés közben a nyelvmozgás helytelen irányban történik, így a fogsort és az arckoponya alsó részét minden egyes nyelés során komoly nyomás éri, így az rendszerint eldeformálódik. Ezen kívül nagyon gyakran megfigyelhető számos hangzó pontatlan ejtése is. Fontos, hogy párhuzamosan legyen kezelve a két probléma, mivel ha csak az egyiket javítjuk, a másik folyamatosan lerontja a megtanult helyes mozgássorokat.
Például: azt tapasztaljuk, hogy gyermekünk nagyon lassan eszik, nehezen rág, számtalanszor félre nyel, gyakran kifolyik a nyál, vagy az étel a szájából, nem tudja összezárni a fogsorát, éjszaka nyitott szájjal alszik, akkor kérjük szakember segítségét, aki lehet logopédus vagy fogszabályozással foglalkozó fogász is.
Fontos még tudni, hogyha nyelvlökéses nyelés áll fenn, akkor a fogszabályozás eredménytelen lesz, azaz, először a helyes nyelést kell megtanulni, majd jöhet a fogszabályozás!
Dyslexia prevenciós terápia
A komplex, a teljes részképesség struktúrára kiterjedő vizsgálati eredmény pontosan megmutatja, hogy mely területeket kell fejleszteni ahhoz, hogy majd az iskolában az olvasás- és írás tanulásának folyamatában a lehető legkevesebb probléma adódjon.
Például: öt éves gyermekünk nem tudja megmutatni, hogy melyik a jobb és bal oldala, nehezen tanul verset, nem szeret mesét hallgatni, nem tud egyszerűbb puzzle képeket kirakni, beszédében gyakran ejt nyelvtani hibákat, nem akar rajzolni, nem tud elmélyülten egyedül játszani, …stb. Kedves Szülő! Ilyenkor mihamarabb kérje logopédus segítségét!
Artikulációs zavarok terápiája
Ebben a terápiában a magyar nyelv hibásan ejtett beszédhangjainak és az előforduló nyelvtani hibák javítása történik. Ez magában foglalja a torz ejtés kijavítását, a hangcserék megszüntetését, és a nem ejtett hangzók megtanítását, valamint a megtanult hangzók automatikus beszédben való használatát is.
Például: a gyermek a következőt mondja: A ajmátak betec az koszájba. = Az almákat beteszem/beteszed/beteszi…stb. a kosárba. Milyen problémákat találunk ebben a mondatban? A névelők helytelen használata: az=a, a=az. Hangcserék: L=J, T=K, K=T, SZ=C, S=SZ, R=J. A betesz szó helytelen toldalékolása.
Kezdjük el együtt a fejlesztést!
Az első 30 perces konzultáció ingyenes
Minden sikeres fejlesztés egy alapos felméréssel és személyes beszélgetéssel indul. A konzultáción megismerem gyermeke, illetve az Ön egyedi helyzetét, és szakértő támogatást nyújtok a továbblépéshez.
Ne halogassa a kezdést - foglaljon időpontot még ma!

Konzultáció
Feltérképezzük az adott állapotot

Vizsgálatok
Komplex logopédiai felmérés és diagnózis

Terápiák
Egyéni fejlesztő foglalkozások